مقالات روایات مذهبی اسلامی و کلیپ

متن کامل خطبه غدیر به همراه معنی فارسی

خطبه غدیر سخنرانی پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله است که در حجة الوداع درمحل معروف غدیر خم ایراد شد.

مقالات    شنبه 11 مرداد 1399

روز مباهله

بیست و چهارم ذیحجه را روز مباهله گویند. مباهله پیامبر اکرم(ص) با مسیحیان نجران، در روز بیست وچهارم ذی الحجّه سال دهم هجری اتفاق افتاد. پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم طی نامه ای ساکنان مسیحی نجران را به آیین اسلام دعوت کرد. 

مقالات    سه‌شنبه 21 شهریور 1396

استمناء گناه بسیار بزرگ

استمناء از نظر شارع مقدس اسلام حرام و ممنوع است.

استمناء خودارضایی

مقالات    پنجشنبه 8 مرداد 1394

نمایشنامه صوتی کتاب شبهای پیشاور

داستاني كه در اين لوح فشرده در غالب نمايش راديويي تقديم شما مؤمنان جوياي حق و حقيقت مي گردد بر اساس كتاب شب هاي پيشاور ، مشروح مناظرات عالم تواناي شيعه با بزرگان اهل سنت است كه در سال 1345 هجري قمري در شهر پيشاور پاكستان برگزار گرديد. اين كتاب يكي از جامع ترين و در عين حال شيرين ترين كتاب هايي است كه در اين زمينه نوشته شده است. و اما شرح ماجرا:

مقالات    پنجشنبه 8 مرداد 1394

نماز دهه اول ذی الحجه

خواندن دو ركعت نماز ما بین نمازهای مغرب و عشا در تمام شبهاى این دهه است که در هر ركعت بعد از حمد بخواند یك مرتبه توحید و آیه‏

وَ وَاعَدْنَا مُوسَى ثَلاَثِینَ لَیْلَةً وَ أَتْمَمْنَاهَا بِعَشْرٍ فَتَمَّ مِیقَاتُ رَبِّهِ أَرْبَعِینَ لَیْلَةً 
وَ قَالَ مُوسَى لِأَخِیهِ هَارُونَ اخْلُفْنِی فِی قَوْمِی وَ أَصْلِحْ وَ لاَ تَتَّبِعْ سَبِیلَ الْمُفْسِدِینَ‏

ترجمه : 
 و وعده گذاشتیم با موسى سى شب و تمدیدش كردیم‏ده شب دیگر پس تمام شد میقات پروردگارش چهل شب 
 و موسى به برادرش هارون گفت جانشین من باش در قومم و مصلح باش و به راه مفسده جویان مرو.

مقالات    پنجشنبه 8 مرداد 1394

نماز هر يكشنبه ي ماه ذي القعده

در هر يكشنبه از ماه ذي القعده الحرام به توصيه رسول اكرم (ص) نمازبا فضيلتي وارد شده است به اين ترتيب كه در اين روز غسل نموده و بعد چهارركعت نماز به جا آورده مي شود كه در هر ركعت بعد از سوره حمد سه مرتبه سوره اخلاص و معوذتين(فلق و ناس) هركدام يك مرتبه قرائت مي شود. پس از سلام آخر نماز هفتاد مرتبه استغفار كند( استغفرالله ربي و اتوب اليه) و بعد اتمام استغفار را با ( لاحول ولاقوة الا بالله العلي العظيم) به پايان برده شود، سپس بگوييم " يَا عَزِيزُ يَا غَفَّارُ اغفِرلِي ذُنُوبِي وَ ذُنُوبَ جَمِيعِ المُومِنِينَ وَ المُؤمِنَاتِ فَإِنّهُ لايَغفِرُ الذُّنُوبَ إِلا أَنت ".


فضيلت اين نماز: هر كه آنرا بجا آورد توبه اش قبول گرديده و گناهانش آمرزيده شود و طلبكاران او در روز قيامت از او راضي شوند و با ايمان بميرد و دينش حفظ شود در آخرالزمان و قبرش وسيع گردد و نوراني شود و والدينش از او راضي گردند و مغفرت شامل حال والدين او و نسل او مي گردد و وسعت  رزق پيدا كند و ملك الموت با او در وقت مردن مدارا كند و به آساني جان مي دهد. 

مقالات    پنجشنبه 8 مرداد 1394

اعمال شب های قدر

شب قدر یا لیلة القدر، شبی باارزش و پرفضیلت نزد مسلمانان و شب نزول قرآن و شب مقدر شدن امور انسان‌ها است. این شب با فضیلت‌ترین شب سال است. طبق بسیاری از روایات، در ماه رمضان واقع شده و یکی از شب‌های نوزدهم، بیست و یکم یا بیست و سوم می‌باشد.

مقالات    جمعه 10 فروردین

فضایل ماه مبارک رمضان

شيخ صدوق به سند معتبره روايت کرده از حضرت امام رضاعليه السلام از پدران بزرگواران خود از حضرت اميرالمؤمنين عليه و على اولاده السلام که فرمود خطبه‏ اى خواند براى ما روزى حضرت رسول‏ خداصلى الله عليه وآله پس فرمود اَيها النَّاس بدرستى ‏که رو کرده است به سوى شما ماه خدا با برکت و رحمت و آمرزش ماهى است که نزد خدا بهترين ماهها است و روزهايش بهترين روزها است و شبهايش بهترين شبها است و ساعتهايش بهترين ساعتها است و آن ماهيست که خوانده‏اند شما را در آن بسوى ضيافت خدا و گرديده‏ ايد در آن از اهل کرامت خدا نَفَسهاى شما در آن ثواب تسبيح دارد.

مقالات    پنجشنبه 8 مرداد 1394

نمایش 5 از 5