سلامت و روان-ترس-قند
احساس ترس

وقتی انسان می‌ترسد، مقداری از قند خونش خارج شده و با ادرار دفع می‌گردد. بنابر این باید قند بخورد تا این ضرر را جبران نماید. به همین جهت، بعد از وقایع هولناک و زمانی که انسان دچار ترس شده و رنگش پریده است، استفاده بلافاصله از آبمیوه شیرین و شربت گوارا می‌تواند برایش مفید باشد.

سلامت و روان ترس قند


مقالات    دوشنبه 19 تیر 1402

احساس ترس

هندوانه و خربزه کال دارای ترشی مخصوصی است که ترس را زیاد می‌کند و احساس شجاعت را کاهش می‌دهد. سیب ترش هم همین خاصیت را دارد. خیار نیز وقتی کاملا رسید و زرد شد کمی ترش می‌گردد و مولّد ترس است. برعکس خربزه شیرین ترس را زایل نموده و حس شجاعت را تقویت می‌نماید. اصولا قندهای میوه‌های شیرین، کم و بیش همین خاصیت دارند. به همین جهت داروهایی نیز به نام ضدترس وجود دارد که ساختاری شبیه قند میوه دارند.

حال علت چیست؟
وقتی انسان می‌ترسد، اصطلاحا رنگش می‌پرد و اگر بلافاصله ادرار خود را به آزمایشگاه ببرد خواهد دید که در ادرار او قند پیدا شده است. این فرد مبتلا به بیماری قند نیست و فردا هم در ادرارش قند وجود نخواهد داشت. مسئله اینجاست که وقتی انسان می‌ترسد، مقداری از قند خونش خارج شده و با ادرار دفع می‌گردد. بنابر این باید قند بخورد تا این ضرر را جبران نماید. به همین جهت، بعد از وقایع هولناک و زمانی که انسان دچار ترس شده و رنگش پریده است، استفاده بلافاصله از آبمیوه شیرین و شربت گوارا می‌تواند برایش مفید باشد.


📖 منبع: اعجاز خوراکی‌ها، ص۱۰۷ و ۱۰۸ (با تصرف و تلخیص)