باسمه تعالی
برای واریز وجه و یا تحویل مبالغ کفاره، فدیه و مظالم به مؤسسه میقاتالقرآن، علاوهبر مراجعه حضوری، میتوانید از طریق شماره حساب ۶۰۳۷۹۹۸۱۹۹۷۷۳۹۲۹ نیز اقدام نمایید. در صورتی که چنین قصدی داشتید، پس از واریز مبلغ، ضروریست این موارد را برای ما از طریق آیدی @almiqat_admin در ایتا، سروش و تلگرام ارسال نمایید:
۱- تصویر رسید واریز مبلغ (رسید تراکنش)
۲- حتما ذکر کنید که مبلغ واریزی بابت کدامیک از این موارد است: فدیه / کفاره غیرعمد / کفاره عمد / مظالم / سایر.
۳- اینکه کفاره یا فدیه خود را از گندم محاسبه کردهاید یا چیز دیگر را نیز حتما ذکر کنید.
باسمه تعالی
همان موارد را همچنان ادامه بدهید تا زمانی که کاملاً مشکل برطرف شود.
باسمه تعالی
برنامه دهگانه (لینک) را انجام دهید.
باسمه تعالی
می توانید روز پنجشنبه ساعت 5 بعد از ظهر با موسسه تماس گرفته و مستقیما با جناب استاد مخملباف صحبت نمایید.
55390144- 55370517
باسمه تعالی
1- بعد از زیارت هر امامی می توانید آن را بخوانید. 2- خواندن مستحب است و خواندن زیارتنامه ها نیز مستحب است. 3- بله. 4- خیر. این دعا را می توانید هر زمان و در هر کجا که هستید بخوانید. 5- خیر.
باسمه تعالی
از پیامبر روایت شده است که آیه زیر را بر طعام یا نوشیدنی ای بخواند و به فرد مورد نظر بخوراند. "أَلَّا تَعۡلُواْ عَلَيَّ وَأۡتُونِي مُسۡلِمِينَ لَوْ لا أَنْ رَبَطْنا عَلى قَلْبِها لِتَكُونَ مِنَ الْمُؤْمِنين".
این کار را چند جلسه انجام دهید ان شاء الله محبت حاصل میشود.
باسمه تعالی
مقداری صبر کنید. حداقل بعد از ۳ سال دیگر این کار را انجام دهید.
باسمه تعالی
به خاطر اینکه شخص ساحر خود را در کنار خدا به عنوان قدرتی مستقل میداند و تصورش بر این است که میتواند در عالم تکوین تصرف نموده و برنامههای خداوند را به هم بزند. چنین تفکری قطعاً شرک بوده و قائلین به این تفکر شرک میباشند و مشرک هم کافر است.
بله ما حاضر به مباهله هستیم. لکن کسی که مطلبی را ادعا میکند او باید ادعای خود را اثبات نماید نه دیگران و این نیاز به مباهله ندارد. بلکه قبل از هرگونه مباهلهای باید طرفین بتوانند ادعای خود را اثبات کنند. اگر پذیرفته نشد آنگاه مباهله میکنند.
باسمه تعالی
بله.
باسمه تعالی
ما سخنرانیهای ایشان را گوش نکردهایم و چون گوش نکردهایم نمیتوانیم قضاوت کنیم لکن هر کس در هر مکان و زمانی نسبت به مسئله ای انتقاد نماید، اگر انتقاد او مودبانه و محترمانه باشد و نیز انتقادی باشد که واقعاً وارد است، باید از آن فرد تشکر نمود و آن عیب یا نقص را از بین برد و اگر انتقاد وارد نبود باز هم از آن شخص تشکر کرده و به او بگوییم که انتقاد شما وارد نیست.
باسمه تعالی
ظاهراً شما همه برنامههای ایشان را ندیدهاید. یکی از برنامههایی که در سال گذشته ایشان داشتند در ارتباط با اینکه شخص مرده است و دوباره به دنیا برگشته است تاکید فراوان داشتند. اگر خواستید میتوانید برنامه سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ را از آرشیو صدا و سیما بگیرید و به دقت گوش دهید. در این زمینه ما با ایشان حتی تماس گرفتیم و تذکر لازم را هم دادیم لکن ایشان به تماس ما پاسخی ندادند. شاید در سال جدید ایشان با تذکر بعضی از علما که آنها نیز به ایشان همین تذکرات را طریق کلیپهایی دادهاند در حال حاضر ایشان از موضع خود عقب نشینی کرده باشند. اخیرا از ایشان کلیپی منتشر شده که منکر سوال نکیرین در قبر هستند. میتوانید آن را در فضای مجازی جستجو کنید.
در عین حال گر افرادی که در برنامه شرکت میکنند اگر معتقد باشند که نمردهاند و در حالت احتضار هستند، از این جهت مشکلی وجود نخواهد داشت و ما هیچگاه همه برنامه را تخطئه نکردهایم.
باسمه تعالی
در ماه مبارک رمضان هر مقدار که میتوانید اعمال این ماه را مخصوصاً در لیالی قدر به جای آورده و در پایان از خداوند متعال بخواهید که مشکل شما را رفع نماید. البته شما باید به پزشکی که در این زمینه تخصص دارد مراجعه کنید و سعی کنید که با همسرتان این کار را انجام دهید.
باسمه تعالی
پیامبر اکرم(ص) در قرآن کریم دارای سمتهای مختلفی بوده است. یکی از آنها رساندن وحی میباشد لکن سمتهای آن حضرت بسیار زیاد بوده و در هر موقعیتی خداوند تبارک و تعالی با همان سمت پیامبر را مخاطب قرار داده و در حیطه وظایف آن حضرت از آن حضرت تکلیف خواسته است. مثلاً یکی از وظایف پیامبر(ص) امر به معروف و نهی از منکر است. یکی دیگر از وظایف آن حضرت جهاد با مشرکان و منافقان و کفار است و غیره اما هر کدام در جای خود. پس وظیفه پیامبر(ص) فقط رساندن وحی نیست بلکه کارهای دیگری بر عهده آن بزرگوار است که باید آنها را انجام دهد. در مورد وظایف ما نیز در قبال مردم باید این را بدانیم که هر انسان مسلمان شیعه وظایفی دارد در قبال خود، اجتماع و خدا که باید آنها را انجام دهد. یکی از آنها نیز رساندن متقابل به مردم است و نیز تبلیغ دین صحیح و اعتقادات صحیحِ شیعه. حال اگر کسی از روی لجبازی و دشمنی و یا تنبلی و یا هر چیز دیگری نخواهد زیر بار حقیقت برود بر ما و حتی بر پیامبر(ص) تکلیفی نیست و ما در مقابل نخواستن مردم مسئولیتی نداریم.