گزارشی از حضور جناب استاد مخملباف و هیئت همراه در شعبه سلمان فارسی(ره) و جلسه با اعضای شعبه

گزارش بازدید


عمومی    شنبه 25 تیر 1401

گزارشی از حضور جناب استاد مخملباف و هیئت همراه در شعبه سلمان فارسی(ره) و جلسه با اعضای شعبه

روز جمعه ۲٤ تیر استاد مرتضی مخملباف مدیر مؤسسه میقات‌القرآن به همراه جناب آقای زرگران معاون آموزشی و جناب آقای نوروزی دبیر هیأت علمی مؤسسه در شعبه سلمان فارسی(ره) حاضر شده و دیداری صمیمانه با معلمین، کادرهای اجرایی و جمعی از دانشجویان داشتند.

این جلسه که در روز میلاد امام علی النقی(ع) برگزار شد با تلاوت از آیات قرآن کریم آغاز گردید و در ادامه جناب استاد مخملباف بحثی در خصوص آن امام همام ایراد نمودند.

مدیر مؤسسه میقات‌القرآن با بیان برش‌هایی از زندگانی آمیخته با رنج امام هادی(ع) خاطرنشان کرد: اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در طول سال‌های حیات مبارک خویش هیچگاه در رفاه و آسایش به سر نبرده‌اند و تمام فعالیت‌های تبلیغی خود را در همان شرایط دشوار به انجام رسانده‌اند.

وی افزود: با توجه به این منش و عملکرد ائمه طاهرین(ع) باید به آنان تأسی نمود و هیچگاه نباید منتظر بود تا همه ملزومات معیشت و رفاه زندگی تامین شود تا آن وقت به تبلیغ و ترویج معارف دینی بپردازیم.

مدیر مؤسسه میقات‌القرآن با اشاره به بعضی ناکامی‌های مشهود کشور در مسائلی از جمله حجاب که نشان از نمایشی بودن بسیاری از مجموعه‌های مرتبط دارد، گفت: باید پیوسته از اعمال، اقدامات و واژگان نمایشی و بی‌حاصل پرهیز نمود و به تبعیت از پیامبر اکرم(ص) که حسب آیه شریفه «رب زدنی علما» پیوسته در طلب دانش بودند، هر روز در پی علم و دانش باشیم، اما دانشی که اولا نمایشی نباشد، ثانیا از سرچشمه‌های واقعی معرفت یعنی قرآن و اهل بیت(ع) گرفته شده باشد و ثالثا استمرار داشته باشد.

در ادامه حضار به بیان سوالات، پیشنهادات و انتقاداتی که از عملکرد مؤسسه در بعضی بخش‌ها داشتند پرداختند و استاد مخملباف پاسخگوی سوالات آنان بود.

پاسخ به سؤالات حاضرین در خصوص فعالیت‌های معاونت آموزشی مؤسسه، بخش بعدی این برنامه بود که جناب آقای زرگران پاسخگوی این سری از سؤالات بود.

وی با قبول بعضی سختگیری‌ها در گزینش و تایید مدرسین برای تکیه بر کرسی تدریس در مؤسسه خاطرنشان کرد: با توجه به حساسیت علوم اسلامی، به‌ویژه علم عقاید که با معتقدات انسان سر و کار دارد و از اهمیت بالایی برخوردار است، امکان هرگونه مسامحه در پذیرش مدرسین چنین علومی وجود ندارد و مدرس باید حتما صلاحیت علمی لازم را داشته باشد، وگرنه خسارات جبران‌ناپذیری خواهد داشت.

پایان‌بخش قسمت عمومی این دیدار نیز سخنان مدیر مؤسسه با کادرهای اجرایی شعبه بود که محوریت این سخنان هدف قرار دادن رضای خداوند متعال در کلیه امور اجرایی بود.

استاد مخملباف با اشاره به این نکته که انسان در کاری که برای رضای خدا انجام می‌دهد، نباید انتظار تقدیر و تشکر و هدیه از دیگران داشته باشد، گفت: عموم مردم افراد تشکر کننده‌ای نیستند و اگر هم بنا داشته باشند از کسی تشکر کنند، نخواهند توانست حق لطفی که به آنها شده است را ادا کنند، لذا از ابتدا باید قید هر گونه توقعی از مردم را زد و صرفا رضای خدای تعالی را در امور محور قرار داد که این طرز فکر منجر به آسایش خاطر و راحتی انسان نیز خواهد شد.

نشست خصوصی با مسئولین شعبه، بخش پایانی این دیدار بود.

میقات القرآن