باسمه تعالی
انسان یا نباید استخاره کند یا اگر استخاره کرد و استخاره اش خوب نبود و بد بود، باید عمل نکند و در صورت عمل کردن نیز باید عقوبت آن را بپذیرد. البته عقوبت اخروی نیست بلکه فقط تبعات دنیوی دارد و قطعاً کار شما به مصلحت نبوده که استخاره بد آمده است. البته همه اینها در صورتی است که استخاره کننده صلاحیت این کار را داشته است.
باسمه تعالی
در جلسه اول از مبحث دعا مفصل در این باره صحبت شده است. لطفا رجوع کرده واستماع نمایید و بعد اگر مشکلی بود بفرمایید تا پاسخ دهیم. (لینک جلسه اول)
باسمه تعالی
به نزدیکان خاله ی خود بگویید اگر مظلمه ای به گردن دارد چه مادی و چه معنوی پرداخت نمایند و از افرادی که به آنها ستم شده چه مادی و چه معنوی برای او حلالیت بطلبند. اگر می توانید هم خودتان و هم خانواده ی ایشان اطعامی برای آن مرحومه انجام دهند. مخصوصا در فصل تابستان سقایی کردن به یاد آن مرحوم، مؤثر می باشد.
باسمه تعالی
به چند نکته توجه کنید:
1- اینکه شما خود بریده اید و دوخته اید و به تن کرده اید که این کار صحیح نیست. یعنی خود مطلب را طرح نموده و خودتان هم قبول کرده اید و سپس قضاوت کرده اید و در نهایت تصمیم گرفته اید در حالی که اصلاً مطلب اینگونه نیست.
2- انسان ها به خاطر رفع شهوت بچه دار نمی شوند. شما یا ظاهراً متاهل نیستید یا اگر هستید در این زمینه تحقیق کافی ندارید.
3- چه انسان حلال زاده باشد، چه حرام زاده. چه ناخواسته به دنیا آمده باشد و چه خواسته، مانند همه انسانها دارای اراده ای خام از جانب خداوند متعال میباشد که با آن اراده ی خام می تواند مسیر خوب یا بد را انتخاب کند و البته اگر در انتخاب مسیر به سراغ افراد دلسوز، متعهد و کارشناس رود، مسلماً راهی خوب و سعادتمند را انتخاب خواهد نمود و اگر غیر از این عمل کند مانند مورد اول خودش مواخَذ خواهد بود و در این موارد هیچ کس مقصر نیست بلکه چون انسان دارای اراده ی شخصی می باشد و همه کارها را با اراده ی خود انجام می دهد فلذا نمی تواند دیگران را نسبت به آفرینش خود سرزنش نماید.
باسمه تعالی
حضور در مجلس عروسی که مختلط بوده و خانم ها بدون هرگونه پوششی هستند و یا در آن مجلس نعوذ بالله از مشروبات الکلی استفاده می شود حرام بوده و جایز نیست. لکن اگر در مجلس عروسی از موسیقی های مجاز استفاده شود و یا نوارهایی گذاشته شده باشد که معلوم نیست مجاز است یا نه و یا عده ای از مردان در گوشه ای از مجلس بدون حضور زنان مشغول رقص و پایکوبی باشند، اگر چنانچه شرکتکننده توجهی به موسیقی نداشته باشد و خود را به نوعی مشغول کند و نیز در مجلس رقص و پایکوبی شرکت نکند حضورش مانعی ندارد.