باسمه تعالی
1- اگر می خواهید چنین مطلبی از این مسیر فعلی خارج شده و در مسیر صحیح قرار گیرد برنامه ای را که به شما می دهیم انجام دهید:
1- به مدت یک ماه کاملاً سکوت کرده و غیر از موارد لازم صحبت نکنید.
2- فقط به همه از کوچک و بزرگ سلام کنید و منتظر پاسخ نباشید.
3- اگر انتقادی شنیدید فقط سکوت اختیار کنید و چیزی نگویید.
4- دعاهای هر روز و زیارات هر روز هفته و تلاوت ۵۰ آیه از قرآن در هر شب و سوره های ناس و فلق و آیت الکرسی و دعای مکارم اخلاق را هر روز بخوانید. ان شاء الله بعد از یک ماه مشکل شما حل خواهد شد.
2- هر کس تا زمانی که زنده است اختیار مالش با خودش می باشد و دیگران نمیتوانند به زور مال او را تصاحب کرده و یا اموال او را مصادره نمایند. ولی شما می توانید صمیمانه با پدرتان صحبت کرده و اگر درخواستی دارید با احترام تمام درخواست خود را مطرح نمایید.
3- راه نجات از چنین معضلاتی فقط بخشش می باشد و شما باید ظرفیت بخشیدن دیگران را داشته باشید. شما سعی کنید بدی های دیگران که برادران و خواهران شما هستند را نادیده گرفته و ببخشید و از کسی توقع و انتظار نداشته باشید. بدی های آنها را با خوبی پاسخ دهید. آنگاه ببینید بعد از یک ماه چه اتفاقی می افتد.
باسمه تعالی
1- تقوی از خانواده ی "وَقی" به معنی نگه داشتن و در لغت نیز به همین معنا آمده است و معانی ترسیدن در اولویت های بعدی می باشد. اما به معنی نگه داشتن به این معنا است که انسان خود را از افتادن به هلاکت ها و کارهای ناشایست و امثالهم نگه دارد.
2- خوف از پروردگار به این معنا است که انسان دائماً بترسد از اینکه مبادا گناهان او و اعمال ناشایست او کار دستش داده و باعث شود که خداوند با او قهر کرده و او را دچار عذاب خود سازند.
باسمه تعالی
دقت داشته باشید که همیشه هر صحبتی را که می خواهید بیان کنید قبل از آن ببینید مخاطبین شما ظرفیت پذیرش آن را دارند یا نه. در غیر این صورت از بیان مطالب خود پرهیز نمایید. فردی را که فرموده اید متاسفانه دارای سواد لازم در مسائل اعتقادی نیست. اگر ایشان بتوانند در یک مجلس در دفتر مرکزی موسسه حضور به هم رسانند در چند دقیقه خواهید دید که حرفی برای گفتن نخواهند داشت. و صحبتی که در پایان از ایشان نقل کرده اید عین کفر می باشد. خداوند نه تعطیل است و نه تشبیه و اگر خداوند خودش باید خودش را به ما بشناساند، پس به ایشان بگویید شما منتظر باشید تا خداوند خودش، خودش را به شما بشناساند در حالی که ما ارتباطی با خداوند نداریم و او برای این ارتباط فقط رسولانی را مشخص نموده است تا واسطه بین خلایق باشند و الی آخر ماجرا.
باسمه تعالی
برداشت شما از آیه درست نیست چرا که روزی بر دو قسم است. یکی روزی عام است که انسان ها چه کافر و چه مسلمان، بر سر خوان خداوندی روزی خورده و می خورند و پروردگار به همه آنها روزی می دهد و آن همان است که به واسطه کار کردن زیاد یا کم و نوع کار انسان ها به درآمد کم یا زیاد می رسند و به نوعی، بستگی به فعالیت خود انسان دارد. اما روزی خاص آن است که خداوند متعال فقط به بندگان مؤمن خود می دهد و آن هم لزوماً مادیات نیست. بلکه موقعیت ها و امکانات خوبی است که برای بعضی از افراد که شایستگی دریافت آن را پیدا کرده اند عطا می فرماید.
باسمه تعالی
این مطلب را ما در مبحث دعا (لینک) کاملاً توضیح داده ایم. به طور خلاصه، مشرک به کسی گویند که در کنار خداوند متعال قدرتی استقلالی را در نظر بگیرد و اعتقاد پیدا کند که آن قدرت استقلالی نیز مانند خدای تعالی می تواند نفعی به او رسانده یا ضرری را از او دفع نماید. لکن اگر کسی معتقد باشد که قدرت های دیگری نیز در عالم هستند که می توانند کار فوق را انجام دهند و به اذن الله این کار را می کنند، اینها مشرک نبوده و مؤمن هستند.
باسمه تعالی
برداشت شما از احادیث اشتباه بوده است. آن چه که شارع مقدس به آن توجه داشته و به مسلمانان گوشزد کرده است نظافت در بدن و لباس می باشد. یعنی لباس باید تمیز بوده و در شأن طرف باشد و نیز تا آنجا که می توان از پارگی آن و امثال مواردی که لباس را دور از شأن انسان می کند جلوگیری نماید. این مطلب شامل لباس هایی هم می شود که بعضی بر تن می کنند و فقط به مد بودن آن نگاه میکنند لکن شأن معنوی خود را از بین میبرند. اسلام به هیچ عنوان به کسی پیشنهاد شیکپوشی نداده است و این برداشت کاملا مغایر احادیث و روایات است و باز هم تاکید می کنیم که تمیز بودن لباس و مرتب بودن آن و یا نو بودن آن، از همه مهمتر در شأن انسان مؤمن بودن، با شیک پوششی متفاوت است.
باسمه تعالی
مبحث ازدواج را حتماً گوش کنید (لینک) و پس از گوش کردن آن در این مورد اگر خواستید با ایشان ازدواج کنید، از طرف خانواده به خانه ی ایشان رفته و شرایط ایشان را شنیده و شرایط خود را مطرح کنید و بعد از تحقیق محلی و منطقه ای در مورد خانواده و شخص ایشان، اگر جواب مثبت بود می توانید با ایشان ازدواج کنید.
باسمه تعالی
آنچه را که شما آموخته اید بخشی از کل توحید است و منافاتی با مباحثی که قبلاً یاد گرفته اید ندارد. حضرت در حدیث شریف در واقع بخشی از توحید را بیان کرده است و بخشهای دیگر آن را نیز در احادیث دیگر بیان فرموده اند که در این زمینه می توانید به کتاب اصول کافی باب توحید مراجعه نمایید و نیز کتب دیگر و آنچه را که در کانون آموخته اید کلیات اعتقادات است و بحث اصول دین مربوط به ما نیست که فرموده اید اصول دینِ شما. بلکه اصول دین اصولاً اعتقاد به خدای واقعی و پیامبر واقعی و ما انزل الله است و در ما انزل الله، امامت، معاد، رجعت و هر آنچه که پیامبر(ص) آورده اند موجود می باشد. اگر کسی به این مطلب اشکال کرد به ما بگویید تا پاسخ آن را به شما بدهیم.
باسمه تعالی
حتما مبحث "نماز مهمترین عبادت در اسلام" را گوش نمایید. (لینک)
باسمه تعالی
1- در مورد کمک کردن به مردم باید در حدی کمک کنید که خودتان به کمک کردن نیاز پیدا نکنید.
2- در حدی کمک کنید که مردم را نسبت به خود طلبکار ننمایید.
3- کمک کردن به دیگران باید در حد توان، در ابعاد مختلف باشد.
4- کمک کردن به دیگران نباید به گونه ای باشد که آنها را از پیشگاه خداوند مأیوس کرده و به خود متکی نماییم.
5- در مورد کمک خواستن از مردم فقط در سه جا پیشنهاد شده است: اول وام های کشنده، دوم فقر شدید و سوم در مورد کسی که می خواهد قصاص شود و نیاز به این دارد که پول خون را پرداخت نماید.
مواردی که گفتیم معانی روایات و احادیث می باشد.