باسمه تعالی
اگر صدقه مستحبی باشد مشکلی ندارد. اگر عقیقه باشد جایز نیست. اگر گوسفند نذری باشد ولی در نذر مشخص نشده باشد که چه کسی استفاده کند و فقط قربانی شدن را نیت کرده باشد، هم خانواده و هم دیگران میتوانند استفاده کنند. ولی اگر در نذر نیت این باشد که دیگران استفاده کنند و یا گروهی خاص، در اینجا هم جایز نیست خانواده یعنی صاحبان قربانی خود از این گوشت استفاده نمایند.
باسمه تعالی
شما از همان مرجع قبلی که آیت الله سیستانی هستند تقلید کنید و در این زمینه مشکلی نیست و نیازی به تغییر مرجع ندارید.
باسمه تعالی
چون این مسئله فقهی میباشد، فقها نیز راجع به آن فتاوی مختلفی دارند. مثلاً آیت الله صافی -رحمة الله علیه- همه نوع موسیقی را حرام میدانستند لکن بعضی از مراجع دیگر موسیقی را تبدیل به موسیقی مبتذل و موسیقی محرک و غیر مبتذل و غیر محرک کرده اند. بنابراین می فرمایند آنچه که موسیقی مبتذل و محرک باشد حرام و مابقی اشکال ندارد. در مورد کم کردن عقل، مطلب، مطلب صحیحی نمی باشد بلکه جمله صحیح این است که هر موسیقی ای روی روح انسان تاثیر منفی دارد و باعث می شود پیامدهای منفی برای روح به وجود آید.
باسمه تعالی
اعمال دهگانه (لینک) را به مدت چهل روز انجام دهید. غیر از آن کارهای عملی زیر را انجام دهید:
چند مقوای کوچک تهیه کرده و روی آنها بنویسید "همه چیز پاک است" و آن را به روی درب یخچال، دستشویی و جاهای متعددی که به آن رفت و آمد دارید بزنید. دوم اینکه برای رفتن به دستشویی و گرفتن وضو و شستشو زمان تعیین نمایید و بگویید اگر بیشتر از آن زمان شد باید فلان مجازات را در مورد خود اجرا کنم. مثلاً فرستادن هزار صلوات، گفتن هزار بار استغفار، گرفتن روزه یا خواندن نماز مستحبی و امثالهم. سوم اینکه دائماً به خود این تلقین را داشته باشید که شخصی که وسواس دارد در نهایت به جایی میرسد که برای خداوند شریک قائل میشود و در نتیجه مشرک میشود. بدین صورت که خداوند برای نجاسات و پاکیها دستوراتی داده ولی شخص وسواسی به آنها عمل نکرده بلکه به دستورات خود عمل میکند. پس به نوعی خود را در کنار خداوند معبود قرار داده است.
باسمه تعالی
اگر فردی که شما به او بدهکار هستید زنده باشد، باید به هر نحوی شده او را پیدا کنید و بدهی خود را بپردازید. اگر به هیچ عنوان به او دسترسی ندارید، آن بدهی را به نیت او و از طرف او به یک فقیر غیر سید بدهید و اگر چنانچه روزی آن شخص پیدایش شده حتماً باید مجددا بدهی خود را به او بپردازید.
باسمه تعالی
شما می توانید در مورد مظالم احتمالی هر مقدار که خواستید به فقیر بدهید، فقط فقیر غیر سید. لکن اگر کسانی که به آنها بدهکارید زنده باشند باید مبلغی که احتمال می دهید به آنها بدهکارید را به دست خودشان برسانید و یا اگر فوت کرده اند و ورثه ای دارند، به دست ایشان برسانید. رد مظالم در جایی است که طلبکار در حال حاضر به هیچ وجه قابل شناسایی نیست.
باسمه تعالی
اگر حقوق شما قبل از سال خمسی تان به دست شما میرسد، جزء سرمایه شما محسوب میشود. اگر بعد از سال خمسی به دستتان میرسد نیز جزء سرمایه ی سال بعد شما قرار می گیرد. در مسئله خمس قبلاً هم گفتهایم که باید قبل از رسیدن سال خمسی، بدهیها و مطالبات مشخص باشد. همچنین آنچه از اجناس که قابل فروش باشد، اگر زیاد آمده باشد نیز حساب شده و به سرمایه اضافه شود. آنگاه در پایان بدهی ها و سرمایه سال مشخص می گردد و بقیه مسائل را نیز خودتان نمی دانید.
باسمه تعالی
شما این اعمال را سعی کنید با توجه به جای آورید. هر مقدار که به سرعت انجام شود مشکلی پیش نمی آید اگرچه تمرکز شما نیز با سرعت در این کار تا حدودی خدشه پذیرد. بنابراین برنامه ها را انجام دهید ان شاء الله خداوند نتایج آن را بر شما مترتب نماید.
استغفارهای بعد از نماز نیز سعی شود با توجه بیان شود اگرچه به هر صورتی که بگویید همان مقدار خاصیت دارد.
باسمه تعالی
1- همه روزها ایام الله هستند. فقط باید روز شهادت معصومین (ع) نباشد. قربانی کردن در هر حال دارای پاداش ویژه می باشد، به شرطی که نیت خالص باشد و برای هر کاری خوب است.
2- ۱۷۰ روز، روزی یک بار.
3- آیت الکرسی، ناس و فلق و تعویذاتی که در مفاتیح الجنان نوشته شده است.
باسمه تعالی
زیارت اهل قبور در شب کراهت دارد. مگر اضطراری در کار باشد.
باسمه تعالی
اگر مظلمه ی شما مادی است می توانید آن را حدوداً تخمین بزنید و سپس به حساب موسسه واریز کنید و قبض آن را به عنوان مظالم ارسال نمایید و نام مرجع خود را نیز بنویسید و به صورت تلفنی هم شفاهاً اطلاع دهید که چنین مبلغی واریز کرده اید و نام مرجع را هم ذکر کنید. اگر مظلمه ی شما معنوی است، به مدت یک سال هر روز ۴۰۰ مرتبه استغفار نموده و روزی ۵۰ آیه از قرآن را تلاوت نمایید و ثواب آن را به نیت افرادی که به آنها ظلم معنوی کرده اید واصل نمایید.
شماره حساب موسسه نزد بانک صادرات:010-260-182-1003
باسمه تعالی
مشکلی ندارد. فقط در شب و روز شهادت نباشد.
باسمه تعالی
داخل قرآن نمی توانید این کار را انجام دهید اما بیرون از آن میتوانید بدون نقطه و بدون حرکت بنویسید لکن بدون وضو نمی توانید آیات را یادداشت کنید.