باسمه تعالی
برای پاسخ سوال اول، به پرسش شماره 1044 رجوع نمایید.(اینجا).
در مورد سوال دوم باید گفت بله، آن بزرگوار و فرزندانشان و خانواده گرامیشان در رأس سادات قرار دارند.
باسمه تعالی
سوال شما بطور کامل ارسال نشده است.
1-بخاطر اینکه ماده مخلوق است و زمانی برای خلقت آن منظور می شود. لکن واجب الوجود مخلوق نبوده و قدیم می باشد.
2- متاسفانه افراد جاهل و وابسته به دولت های استکباری با القاء این مطلب می خواهند دنیا را هر چه بیشتر در مقابل زورگویان مخصوصا صهیونیسم خبیث منقاد و نرم نموده و به آنها تلقین کنند هر چه که بر سر شما می آید، خواست خداوند تبارک و تعالی است(نعوذ بالله). این عمل در زمان خلافت بنی عباس با احادیث جعلی توسط حُکّام نامشروع آن شروع شده و همچنان ادامه دارد. اما در مورد ولایت فقیه باید دانست هر کس منکر ولایت فقیه گردد، در واقع منکر مرجعیت شده است. چرا که ولی فقیه همان مرجع تقلید می باشد و اگر کسی چنین چیزی را منکر شود در واقع در زمان غیبت کبری معتقد به سرگردانی و حیرت مردم در انجام اعمال عبادی و احکام ثانویه شده است. فلذا مفتی های مفت خور وهابیت نیز به همین خاطر دچار هجوگویی و گفتن پرتو پلاهای مزحک گشته اند. پس ولی فقیه(ولایت فقیه) یکی از دستاوردهای مهم تشیع در زمان غیبت کبری است.
اما در مورد لفظ امام باید دانست واژه ی امام به معنای پیشوا است که بین مسلمین در آن اختلافی نیست (چه شیعه و چه سنی) فلذا به همه کسانی که به عنوان مقتدا در نماز جماعت به آنان اقتدا می شود، امام جماعت می گویند. اما آنچه که تشیع از واژه امام در بعضی مواقع استفاده می کند به عنوان یک اسم خاص و در واقع "عَلَم" می باشد. یعنی پیشوایان دوازده گانه. پس اگر کسی در این زمینه آنگونه که شما نوشته اید فکر کند، قطعا اشتباه کرده است. چرا که به ریسمان بنایی(شاقول) در کتاب مفردات راغب اصفهانی نیز امام می گویند. اما در مورد سکوت باید گفت احادیثی را که اشاره کرده اید فقط و فقط مربوط به جایی است که کسی بخواهد حکومتی مانند حکومت امام زمان (عج) در روی کره زمین تاسیس نماید که چنین چیزی ممکن نبوده و نخواهد بود و این امر فقط مختص به امام دوازدهم می باشد. اما در مورد اینکه اگر ما بتوانیم ظالمین را از کشوری خارج نموده و سپس جمهوری ای به نام اسلامی تاسیس کنیم و مردم را تشویق به اجرای احکام اسلامی نماییم، لکن به اینگونه احادیث استناد کرده و از چنین امری خودداری کنیم، قطعا این مطلب مورد تایید امامان معصوم (ع) و خدا متعال و پیامبر(ص) نیست. اگر چنین چیزی که فرد مذکور گفته است صحیح باشد، قیام حضرت سیدالشهداء (ع) و نیز تشکیل حکومت توسط امیرالمومنین(ع) و همچنین اصرار امام مجتبی(ع) بر تشکیل حکومت در مقابل معاویه ی ملعون همگی ناصحیح بوده است (العیاذ بالله).
باسمه تعالی
ذکر فوق در مفاتیح الجنان و کتب دیگر چنین آمده است: " أَسْتَغْفِرُ اللَّهَ ذَا الْجَلالِ وَ الْإِكْرَامِ مِنْ جَمِيعِ الذُّنُوبِ وَ الْآثَامِ " (در مفاتیح در اعمال ماه رجب) و در همان کتاب شریف بیان کرده است که اگر در کل ماه رجب هزار مرتبه این ذکر گفته شود مشمول آن حدیث شریف می باشد لکن فرد گوینده باید اصرار بر گناه نداشته باشد و مخصوصا در این ماه مبارک از معصیت پروردگار جدداً اجتناب نماید.
باسمه تعالی
موردی که شما اشاره فرموده اید در همه جا شامل تقدم و تأخری که گفته اید نمی شود، بلکه رسیدن به روایت صحیح یا حدیث صحیح از طریق موارد یاد شده می باشند و عموما در آن تقدم و تأخری وجود ندارد. اگر به مواردی شما برخورد کرده اید، بطور مصداقی برای ما بنویسید تا بررسی کرده و پاسخ لازم را به شما بدهیم.