باسمه تعالی
حتماً باید واجبات خود را انجام داده و محرمات را ترک کنید و بهترین الگو نبی مکرم اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) هستند. می توانید در این زمینه احادیث وارده را خوانده و آنها را در زندگی خود عملیاتی نمایید. کتاب "معراج السعاده" بسیار خوب است همچنین کتاب "میزان الحکمه" در مسائل اخلاقی و چند کتاب دیگر که حوزه علمیه نشر نموده است در باب اخلاق عملی و نظری بسیار کتب خوبی میباشند.
باسمه تعالی
ما در این مورد در بحث دعا حتماً در مورد چله گیری و امثال این کارها مفصلاً صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید تا در ادامه ی این بحث درباره موضوعاتی که خواسته اید مطالب لازم را به دست آورید. ولی در حال حاضر به شما میگوییم چنین چیزی که فرمودهاید اصلاً صحت نداشته و پایه و اساسی در شارع مقدس ندارد بلکه اگر آن را به اسلام نسبت دهند بدعت بوده و حرام میباشد.
باسمهتعالی
اولاً هدف خواندن ادبیات عرب و فهم آن است، حال هر کتابی باشد. این که شما بالاخره ادبیات عرب را فهمیده اید و لذت بردهاید جای بسی خوشحالی است. ثانیاً اگر بخواهید در مؤسسه ادامه تحصیل بدهید باید قوانین آن را مراعات نمایید. ثالثاً اگر طرحی برای ادبیات عرب دارید حتماً مکتوب نموده و محبت کنید آن را برای معاونت آموزشی ارسال نمایید و بدانید حتماً مورد بررسی قرار خواهد گرفت. پیشاپیش از نظرات شما تشکر مینماییم.
باسمهتعالی
اولاً ظاهراً شما سؤال خودتان را فراموش کردهاید. وقتی شما بیانِ مصداقِ ناقص میکنید ما باید مصادیق شما را کامل کنیم تا شما به طور ناقص نتیجهگیری ننمایید. ثانیاً ما نگفتیم که اگر کسی کار غلطی کرد، ما نیز میتوانیم این کار غلط را انجام دهیم، بلکه ما به شما گفتیم هر کشوری قوانین و مقررات خاص خود را دارد و کشورهای دیگر باید به قوانین و مقررات خاص آن کشور که مقررات داخلی محسوب میشود احترام بگذارند. این در پروتکل سازمان ملل کاملاً شناخته شده است. اگر اطلاع ندارید حتماً رجوع کنید.
ثالثاً ظاهراً شما سوره احزاب و سوره نساء را کامل مطالعه نکردهاید. همه چیز را نمیتوانیم در سایت برای شما بنویسیم. مقداری زحمت بکشید سوره احزاب و نساء را از آغاز تا پایان آن را در تفسیر نمونه و یا المیزان مطالعه کنید. همچنین دیویدی حجاب و ازدواج را استماع نمایید و اگر دیدید قانع نمی شوید حتماً در جلسه حضوری شرکت کرده (با هماهنگی قبلی) تا بتوانیم پاسخهای لازم را به سوالات حضرتعالی بدهیم. مؤفق باشید.
باسمه تعالی
اولاً نفرموده اید کجای جواب ما ایراد دارد و ظاهراً معنای سفسطه را هم به لغت مراجعه نکرده اید.
ثانیاً فرموده اید که همه کشورهای غربی با باحجاب ها کاری ندارند و سپس استثنایی که زده اید تقریباً نیمی از کشورهای غربی را فرا می گیرد. دیگر به این استثناء نمی گویند. اما برای اطلاع شما عرض کنیم، به کشورهایی که بیان کرده اید کشورهای کانادا، دانمارک، هلند، بعضی از شهر های آلمان، بعضی از شهر های انگلیس و نیز در حدود 10 کشور دیگر را هم که باید اسامی آنها را برای شما با تحقیق بنویسیم اضافه نمایید.
ثالثاً شما در کدام کشور غربی می توانید راجع به هولوکاست حتی یک برگه منتشر نمایند در حالی که همه اینها معتقدند که آزادی بیان در کشورشان به وفور وجود دارد و در این زمینه منعی ندارند ولی بلافاصله بعد از انتشار چنین برگه ای، شما جریمه مالی و روانه زندان خواهید شد. این نشان دهنده این است که هر کشوری مقررات مخصوص به خود دارد. خیلی جالب است که بدانید اگر در داخل ایران نیز راجع به هولوکاست صحبت کنید، صهیونیست ها سعی می کنند که بلافاصله سایت شما را هک کنند.
رابعاً آیه ای که در قرآن فرموده اید که می فرماید دیگران نیازی به حجاب ندارند را لطفا برای ما ارسال کنید تا یک جایزه نفیس به شما بدهیم.
خامساً کشور ایران نیز مانند همه کشورها دارای مقررات خاص خود است و هر فردی که بخواهد از کشور دیگری وارد این کشور شود مانند همه دنیا باید به مقررات این کشور احترام بگذارد. از طرف دیگر فرض کنید از فردا غیر مسلمانان آزاد باشند که بی حجاب بگردند. واقعاً فکر کرده اید که چه مسئله ای پیش می آید؟ دیگر نوامیس شما هم که مسلمان هستند می توانند باحجاب در کنار فردی که بی حجاب است و هر جور که خواسته لباس پوشیده، در یک تاکسی یا اتوبوس قرار گیرند؟ آیا فکر کرده اید که چه تأثیری آنها بر روی نوامیس مسلمانان خواهند گذاشت و آیا فکر کرده اید که چقدر زندگی ها از هم خواهد پاشید و چشم چرانی ها زیادتر از حال کنونی خواهد شد؟ و ده ها مورد دیگر که به نوشتن در سایت میسر نیست. اگر خواستید حضوراً تشریف بیاورید تا همه آنها را به شما بگوییم تا یادداشت نمایید.
باسمهتعالی
متأسفانه شما پارچه را خریده، بریده، دوخته و پوشیده اید. مسائل آن گونه که شما گفتهاید نیست. معلوم نیست شما چنین مطالبی را از کجا آورده اید؟ فقط همین مقدار به شما بگویم که اسلام به شدت با بردهداری مخالف بوده و یکی از مواردی که در حدود الهی مطرح شده است مثلا به عنوان کفاره روزه، آزاد کردن یک برده میباشد و ائمه ی شیعه (ع) بردگان را میخریدند و سپس آنها را در راه خدا آزاد میکردند لکن عده ای از آنان خود مایل بودند که در پیش این افراد نورانی بمانند و درک محضر آنان را نمایند. خیلی جالب است که بدانید مادر حضرت ولی عصر (س) نیز که دختر خانمی به نام ملیکه بوده اند و داستان مفصل و جالبی داشتنه اند، در یک جنگ به عنوان برده در بازارچهای به عنوان بازار برده فروشان آورده شده بود که توسط امام عسکری (ع) از آن وضعیت نجات پیدا کرده و به خانه حضرت منتقل شدند. البته پیشنهاد می کنیم حتماً داستان ایشان را مطالعه نمایید (در کتاب منتهی الآمال و کتب دیگر مستقلاً این داستان چاپ شده است) و در مورد زنان شوهردار نیز شما اشتباه مطلب را بیان کردهاید.
باسمه تعالی
به موارد ذیل دقت کنید:
1-پیامک های خود را متوقف کنید.
2-حتماً زیارتهایهای هفتگی ائمه(ع) و دعاهای هفتگی را هر روز بخوانید.
3-شبها قبل از خواب 50 آیه قرآن بخوانید. از ابتدای قرآن شروع به تلاوت کنید و هر شب 50 آیه از آن را بخوانید.
4-خواندن سوره ناس و فلق و آیة الکرسی در هنگام خوابیدن و صبح نیز بعد از بیدار شدن از خواب ضروری میباشد.
5-حتما نمازهای خود را اول وقت به جا آورده و سعی کنید نوافل را اگرچه نشسته به جا آورید.
6-حداقل تا 40 روز، روزی 500 مرتبه صلوات بفرستید.
7-تا یک هفته بعد از خواندن هر نماز 70 مرتبه استغفار نمایید.
بعد از گذشت یک هفته گزارش کار خود را بدهید تا به شما بگوییم باید چه کار کنید.
باسمه تعالی
1-این حدیث موثق است و مشکلی ندارد.
2-مأخذ آن را در کجا دیدهاید برایمان بنویسید تا بررسی شود.
3-این مطلب را اگر به عنوان حدیث جایی یافتهاید، مأخذ آن را ذکر تا بررسی شود. البته ظاهر جمله اشکالی ندارد و جمله ی حکیمانهای است لکن این که حدیث است باید بررسی شود.
4-معتبر است و مشکلی ندارد.
5-معتبر است و مشکلی ندارد.
6-حدیث قدسی میباشد و معتبر است و مشکلی ندارد .
باسمه تعالی
در این رابطه به موارد ذیل توجه فرمایید:
1-استفاده از کلام شعرا و عرفا و فیلسوفان و امثالهم برای تأیید گفتار شخصی یا دینی، در جایی صحیح است که آن برداشت منطبق با آیات قرآن و یا احادیث وارده از پیامبر(ص) و ائمه (ع) باشد درغیراینصورت صرفاً یک نظر شخصی مربوط به آن شاعر، آن عالم دینی، عارف و یا فیلسوف میباشد .
2-نظرات دانشمندان علمی و دینی راجع به مسائل مختلف بسیار زیاد است و ممکن است بعضی از آنها نظرات انحرافی و بعضی نیز بدون ضرر باشند ولی راستی آنها زمانی مشخص میشود که قرآن کریم و روایات معتبر آنها را تایید نماید و یا به عنوان یک نظریه ساده غیردینی عقلاً و علماً مشکلی نداشته باشد .
3-صِرف اظهار نظر کردن نباید باعث تصمیمگیری عجولانه ی ما که آن نظرات را مطالعه میکنیم گردد. همه میتوانند نظر خود را بیان کنند. مهم قبول کردن آن نظرات است که باید با معیارهای بالا هماهنگ باشد .
باسمه تعالی
از احادیث خوب شما تشکر میکنیم.
1-فقط باید دقت کنیم که در تشخیص سخن چین و مشمولین احادیث وارده اشتباه نکنیم.
2-حتماً در بین دوستان خود و اقوام و خویشاوندان این احادیث را بخوانید و اول از شخص خودتان شروع کنید چرا که احادیث فوق سازندگی خوبی برای نفوس انسان ها دارد.
3-سعی کنید حال که خداوند توفیق مطالعه چنین احادیثی به شما داده است در مورد امر به معروف و نهی از منکر نیز احادیثی را تحقیق کرده و سپس نفس خود را مخاطب قرار داده و اول برای خود بخوانید و عمل کنید، سپس برای دوستان و نزدیکان خود تا انشاءالله در آینده ی نزدیک هرگونه منکری در بین شما و دوستان و دیگران که این احادیث را میشنوند از بین برود .