باسمه تعالی
ما در آنجا نمونه هایی که دعایشان به اجابت نزدیک میباشد را بیان کردهایم که البته منحصر به آنها نیست بلکه افراد دیگری نیز به آنها میتواند اضافه شود از جمله مادر.
باسمه تعالی
در این رابطه ما عین ترجمه خطبه حضرت را در نهج البلاغه برای شما میآوریم (ترجمه محمد دشتی). بعد از آن اگر سوالی داشتی ارسال نمایید تا پاسخ دهیم.
قسمتى از احكام دينى در قرآن واجب شمرده شد كه ناسخ آن در سنّت پيامبر (صلّى اللّه عليه و آله و سلّم ) آمده (1)، و بعضى از آن، در سنّت پيامبر (صلّى اللّه عليه و آله و سلّم ) واجب شده كه در كتاب خدا ترك آن مجاز بوده است، بعضى از واجبات، وقت محدودى داشته كه در آينده از بين رفته است.(2)
1- مانند آیه 15 سوره نساء "... فَأَمْسِكُوهُنَّ فِي الْبُيُوتِ حَتَّى يَتَوَفَّاهُنَّ الْمَوْتُ..." (زنان بدکاره را در خانه ها زندانی کنید تا بمیرند) این حکم برداشته شد و طلاق و رَجم جای آن را گرفته است.
2- مانند دستور نماز خواندن به طرف بیت المقدس که موقتی بود و با آیه 144 بقره حکم آن برداشته شده و نماز به سوی کعبه واجب گردید. (فَوَلِّ وَجْهَكَ شَطْرَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ)
باسمه تعالی
ما در رابطه با جنگی که شما مطرح کردید و تهاجمی که نسبت به خانه کعبه بوده در این زمینه مطالعه ای نداریم و تحقیقی نکردهایم. اگر بتوانید منابع و مآخذ آن را بیان فرمایید از شما ممنون میشویم. لکن بحث دیگر این است که معجزه در هر ساعت و هر روز و هر هفته و هر آنی اتفاق نمیافتد. بنای خداوند متعال بر این است که همه مسائل جهان خلقت به صورت طبیعی مسیر خود را طی کرده تا به نتیجه برسد و انسانها در این زمینه امتحان لازم را پس داده و از این آزمایش آنچنان که باید و شاید بیرون بیایند. بنابراین آنچه را که ما به عنوان معجزه میدانیم فقط گه گاهی صورت میگیرد که حکمت خداوند بر آن تعلق گرفته باشد و بخواهد از آن نتیجهای به نفع بشریت مخصوصاً به نفع مومنین اخذ نماید.
باسمه تعالی
ما چنین اصطلاحی را نشنیدهایم. اما اگر کسی چنین چیزی را بیان کرده شما همین اشکالی را که مطرح کردهاید به ایشان وارد نمایید و ببینید ایشان چه جوابی به شما میدهند. اصولاً وقتی که انسان در پیشگاه خداوند متعال حوائج خود را عرضه میدارد قاعدتاً باید حوائج منطقی، معقول و شرعی باشد. چون اگر غیر این باشد هیچگاه خداوند متعال آن حوائج را برآورده نخواهد کرد.
باسمه تعالی
چنین اعمالی را باید خود ایشان انجام بدهند، اگر میخواهند واقعاً ازدواج کنند. شاید در مسئله ازدواج به نوعی بیماری مبتلا میباشند که باید حتماً تحت نظر پزشک متخصص قرار گیرند. شما برای خود انجام دهید ان شاء الله وقتی به نتیجه رسیدید برای ما بیان کنید تا به شما راهکاری در این زمینه ارائه گردد.
باسمه تعالی
در این جمع به هیچ عنوان حضور به هم نرسانید و ارتباطتان با چنین افرادی از راه دور باشد. به ایشان به هیچ وجه نزدیک نشوید. حداقل به مدت دو ماه اعمال دهگانهای که به شما ارائه میشود را انجام دهید. ان شاء الله به نتیجه موفقیت آمیز خواهید رسید.
باسمه تعالی
در مورد شهادت و ولادت امامان معصوم –سلام الله علیهم اجمعین- گاهی بیش از یک روایت در زمینه شهادت یا ولادت آنها وجود دارد که هر دو روایت به یک اندازه معتبر هستند و لذا در چنین مواقعی علما هر دو روایت را اخذ کرده و برای بزرگداشت آن همت میگمارند. مثلاً اگر شهادت امام رضا -علیه السلام- در سیام صفر ذکر شده باشد، بیست و سوم ماه ذیالقعده هم روایتی بر این منظور هست و از افراد مطمئن و معتمد نقل شده است. فلذا آن روایت را هم همت میگمارند که در شهادت آن حضرت بتوانند سوگواری کرده و زیارت آن حضرت را از ناحیه دور و نزدیک بخوانند.
باسمه تعالی
این مطلب حتماً باید تحت نظر پزشک متخصص درمان گردد و در این زمینه میتوانید با شماره 09018898274 خانم دکتر پازوکی تماس گرفته و مراجعه نمایید. ان شاء الله مشکل شما برطرف خواهد شد.
باسمه تعالی
اصولاً برای چیزی که وجود ندارد از نظر علمی و عقلی و شرعی اثباتی در کار نیست و برای وجود نداشتن آن کسی دنبال اثبات آن نیست. اثباتها همیشه برای زمانی است که چیزی وجود دارد و سپس برای آنکه آیا آن وجود دارد یا ندارد عدهای موافق و مخالف پیدا میشود و بحث و مناظره در این باره میکند.
باسمه تعالی
ایشان باید به یک فرد ثالثی که محقق و پژوهشگر مسائل اسلامی باشد مراجعه نماید تا در مورد اینکه مسئله مراجع و روحانیت و تفاوت اینها با مسئله نظام اسلامی و حکومت اسلامی برایشان صحبت کند و به ایشان بگویند که مراجع عبارت از حکومت و نظام اسلامی نیستند و فرق دارد. مرجعیت در غیبت کبری یک امر اساسی است که انسان در زمان غیبت امام معصوم(ع) برای دریافت احکام شرعی خود باید به مرجع تقلید مراجعه نماید. این مسئله باید برای ایشان واضح توضیح داده شود و سعی کنیم مسئله سیاسی نشود تا آنها به این مسئله جذب شوند.
باسمه تعالی
برای اینکه انسان دچار تصادف نشود باید هنگام صبح هنگام خروج از منزل دعای "اعیذ نفسی و دینی ..." که در مفاتیح ذکر شده است و نیز آیت الکرسی و ناس و فلق را بخواند و به موازات خواندن اینها باید احتیاط نمایند. مخصوصاً در کشوری مثل ایران و شهری مثل تهران که کنترل ترافیک به درستی انجام نمیشود و رفت و آمد وسایل نقلیه برپایه ی اصول منظمی نیست. لذا باید نهایت احتیاط را در همه جوانب داشته باشید و تعویذها را هم خوانده ان شاء الله مشکلی پیش نمیآید.
باسمه تعالی
اینکه شما بخواهید چه اعمالی انجام دهید به خودتان مربوط میباشد. اما اگر بخواهید مسلمان مومن باشید باید اعمال دین خود را که شامل احکام عملیه از جمله حجاب میباشد را رعایت نمایید و هرگونه عذر و بهانهای در این زمینه پذیرفتنی نیست. مثلاً آیا شما تاکنون به خود گفتهاید که چندین سال است ناهار میخورم، شام میخورم، دیگر خسته شدهام و نمیخواهم بخورم یا سالهاست که میخوابم و دیگر خسته شدم و نمیخواهم بخوابم؟! همینطور که در این مسائل یکنواختی معنایی ندارد، در مسائل عبادی هم به همین صورت است.
باسمه تعالی
هر کس که نظری خارج از قرآن و سنت واقعی پیامبر(ص) بدهد، اگر عمداً باشد کافر است و اگر سهوی باشد باید در عقاید خود تجدید نظر نماید. در قرآن کریم امر حجاب به صورت امر مولوی آمده است و مانند خواندن نماز واجب است و هیچ امامی تاکنون در ارتباط با حجاب نفرموده است که امری ارشادی میباشد.
باسمه تعالی
1- منظور از حُجَّتِکَ عَلَى مَنْ فَوْقَ الْأَرْضِ یعنی کسی که نه تنها امامت بر اهالی زمین دارد بلکه امامت بر موجودات فرازمینی هم دارد مانند جنیان و امثالهم.
2- مَنْ تَحْتَ الثَّرَى: زیر زمین هم موجوداتی زندگی میکنند که آنها هم همگی تابع حجت خدا میباشند.
3- این سخنان سلیقهای است و پایه و اساس شرعی ندارد. شما میتوانید همه ائمه(ع) را و یا بعضی از آنها را هر وقت خواستید زیارت کنید. چه از راه دور چه از راه نزدیک.
باسمه تعالی
بله می توانید بعد از هر زیارتی چه از راه دور یا نزدیک وضو گرفته و این دعا را بخوانید.