باسمه تعالی
همه کارهایی که ما انجام میدهیم به اراده خودمان است لکن در کارهای خوبی که انجام میدهیم و اینکه معصیتی در آنها نیست اگر از خدا وند متعال و اهل بیت(ع) کمک بخواهیم آنها نیز در این مسیر قطعاً ما را کمک خواهند کرد. بنابراین حضور ما در چنین مجالسی هم با اراده خودمان و هم با کمک پروردگار متعال و اهل بیت(ع) باشد. اینکه بواسطه گناهانمان خجالت بکشیم در مراسمات آن بزرگواران شرکت کنیم این از القاء شیطانی است. حضور در این مجالس خشم شیطان را برمیانگیزاند و او تلاش دارد تا نگذارد شما در این مجالس شرکت کنید. یکی از القائات شیطان نیز بهانه کردن این است که چون ما گناهکاریم خجالت بکشیم و در این مراسمها شرکت نکنیم. حتماً دو مجلس اخیر ما در بحث مکارم اخلاق (جلسه 138 و جلسه 139) را گوش کنید که راجع به ناامیدی صحبت شده است.
باسمه تعالی
روزی هفتاد مرتبه سوره حمد را بخوانید و اگر توانستید به او بدمید و اگر نه از راه دور این کار را انجام دهید. دعای مجیر را هر روز بخوانید. روزی ۴۰۰ مرتبه به نیت ایشان استغفار کنید و این استغفار باید تا ۱۱۰ روز ادامه داشته باشد. هر روز ۱۴ مرتبه دعای نور را بخوانید. ان شاء الله خدا به ایشان شفای عاجل عنایت فرماید.
باسمه تعالی
تا مدتی اعمال دهگانه (لینک) را حداقل تا ۷۰ روز انجام دهید و نیز کتابهایی که علاقمند هستید مطالعه کنید را انتخاب نموده و هر شب به اندازهای که پلکتان سنگین شود آن کتاب را مطالعه نمایید و سپس بخوابید. اگر بدن شما مشکلی با لبنیات ندارد مقداری دوغ غلیظ به همراه نعنای خشک بعد از شام میل نموده و سپس بخوابید. اگر این کارها را به خوبی انجام دهید (همراه با برنامه دهگانه) بعد از مدتی خوابتان تنظیم خواهد شد.
باسمه تعالی
1- الف) اولاً شما پاسخ ما را درست متوجه نشدید. زمانی که شما با تحقیق و بدون اجبار دینی را میپذیرید موظف هستید به مقررات آن دین صددرصد عمل نمایید. آن کسی که این مقررات را بنیان گذاشته است که خود پروردگار متعال است، یا میدانسته اینها که باید انجام بشود در زندگی مردم تاثیر دارد یا نمیدانسته؛ اگر بگویید نمیدانسته، مسلماً باید برگردید به بحث توحید و از آغاز آن را بررسی نمایید و اگر بگویید میدانسته، پس قطعاً تاثیر داشته که آنها را برای بشر واجب کرده است به عنوان واجبات و نیز محرمات را ممنوع کرده به عنوان محرمات.
ب) برای دریافت معنای ریا حتماً مراجعه کنید به واژه ریا در میزان الحکمه. در مکتب اهل بیت(ع) معنای ریا آنچنان که شما تعریف کردهاید نیست.
ج) شما ظاهراً از صدها سال پیش در حال تحقیق بر روی جمعیت ایران بودهاید! از کجا میدانید و با چه دلیل و مدرکی میفرمایید که اکثریت مردم ایران تحقیقاً مسلمان نشدهاند؟ مگر شما با تک تک افراد ملت ایران مصاحبه کرده و نظرات آنها را در مورد پذیرفتن دین جویا شدهاید؟ شما تصور کردهاید چگونگی پذیرفتن دین در یک کشور و یقین به اینکه تحقیقاً یا تقلیداً بوده است مانند آمارهای اقتصادی رئیس بانک مرکزی است.
2- اولاً حضرتعالی در زمان کدام امام بودهاید که همه حکومتهای آنها را بررسی کرده و به این نتیجه رسیدهاید؟! ثانیاً زمانی که آیه حجاب نازل شد شما کجا بودید؟ حتی به خودتان زحمت ندادهاید که به تفاسیر مراجعه کرده و شأن نزول این آیه را مطالعه کنید. زمانی که این آیه نازل شد زنها بعضاً بدون حجاب رفت و آمد میکردند و بعد از نزول این آیه پیغمبر(ص) موظف شده است که مسئله حجاب را به آنها توضیح داده و سپس کسانی که حجاب را مراعات نمیکنند مجازات نموده و حدود الهی را در مورد آنها اجرا نماید.
3- واقعا برای تحصیلات شما متاسفیم و نیز برای تحقیقات شما. چرا که حتی از مسئله حجاب در جوامع امروزی نیز اطلاعاتی ندارید. شما ظاهرا عراق را کربلا و نجف دیدهاید. اگر توانستید سری به بغداد بزنید تا ببینید چه خبر است و اگر توانستید به جای مدینه و مکه سری به جده و ریاض بزنید و ببینید دنیا دست کیست. اصلاً مسئله این گونه که فکر میکنید نیست و خیلی باعث تاسف است که چرا مطالعات خود را محدود به یک حد بسیار کوچکی کردهاید. یک مقدار جهان بینی خود را توسعه دهید و آنگاه ببینید هدف از بیرون گذاشتن مقداری از مو آن است که در آیندهای نه چندان دور همان مسئلهای که در اروپا اتفاق افتاد در کشورهای دیگر نیز بیفتد. در یک جمله یعنی قبح عمل از بین برود.
4- ما نه رهبر، نه رئیس جمهور و نه دولتمرد هستیم و مسئولیتی در حوزههای لشکری و کشور نیز نداریم. فلذا آنچه را که مربوط به مسائل احکامی، اعتقادی و اخلاقی شیعه باشد را پاسخ میگوییم و سوالات این چنینی را شما باید به وسیله پست و ارسال نامه به بیت رهبری و مکانهایی که در این زمینه پاسخگو هستند ارسال نمایید. ما هم بسیاری از چیزهایی که اتفاق میافتد را نه تنها تایید نمیکنیم بلکه مخالف صددرصد آنها هستیم.
5 و6- شما ظاهراً تفاوت بین قانون و شارع مقدس را نمیدانید. یک وقت شما مسئلهای را از نظر قانونی بررسی میکنید یک وقت همان مسئله را از نظر شرعی بررسی میکنید. این دو با هم متفاوت هستند. گاهی اوقات قانون یا شرع یکسان است. گاهی اوقات ساکت هستند و گاهی اوقات مخالف یکدیگرند. بنابراین باید گفت مسئله حجاب قانونی نیست بلکه شرعی است و بر هر کسی که متشرع به شریعت اسلام میباشد واجب است که این مسئله را مراعات نماید. در غیر این صورت باید حدود الهی در مورد او اجرا شود و اگر حکومت به نام اسلام استقرار یابد، بر حاکمان اسلامی واجب است که احکام شرعی را اجرا نموده و مردم نیز اگرچه به آن معتقد نباشند چون در آن کشور زندگی میکنند آنان نیز باید در سطح جامعه مراعات نمایند. در غیر این صورت مجازات افراد متخلف لازم است. لکن در منازل و مکانهای خصوصی خودشان هر کسی میتواند طبق عقیده و نظر خود عمل نماید اگر متشرع نباشد.
7- در مورد آخر که فرمودید، ای کاش مبحث حجاب (لینک) ما را گوش میکردید و بعد از آن اظهار نظر مینمودید و ای کاش سیره اهل بیت(ع) را لااقل یک بار از اول تا آخر مطالعه میکردید و بعد مطلبی را به آنها نسبت میدادید. ما نمیدانیم که شما فردی معتقد هستید یا نه. اگر نیستید که هیچ. اگر هستید از نسبتی که به ائمه و اهل بیت علیهم السلام دادهاید استغفار کنید تا مشمول گناه بی لذتی نشوید چرا که آنان از شما به عنوان اتهامی که بر آنها زدهاید قطعاً در نزد خداوند شکایت خواهند کرد. در تمام حکومتهایی که به نام پیامبر(ص) و امیرالمومنین(ع) برپا شده و البته ائمه دیگر که نتوانستند حکومت تشکیل بدهند همواره حجاب، نماز و احکام دین مراعات میشده است و بارها گفتهایم باز هم میگوییم که حتی حاکمان به ظاهر اسلامی بنی عباس و بنی امیه نیز همواره سعی کردهاند برای جلب نظر مردم مسلمان حجاب، نماز و امثالهم را در سطح جامعه رعایت کنند. تعجب از این است که شما در این زمینه حتی یک صفحه کتاب نیز مطالعه نکردهاید. اگر خواستید مطالعه کنید، بخوانید حضور زنان در جنگهای جمل و صفین و جنگهای زمان پیامبر(ص) و همچنین تذکراتی که پیامبر(ص) به بعضی از مردان و زنان در ارتباط با حجاب و نماز و احکام دیگر دین بارها و بارها دادهاند و در زمان ائمهای که حتی حکومت تشکیل ندادهاند.
باسمه تعالی
دعای مطالعه را بخوانید و آیه "رب زدنی علما" را از روی قرآن حفظ کرده، در قنوت های نمازتان بخوانید و همچنین بعضی از تعقیبات نماز که مربوط به علم است و در مفاتیح ذکر شده است.
باسمه تعالی
زیارت بر دو نوع میباشد. زیارت از راه دور و زیارت از نزدیک که هر یک فضیلت مخصوص به خود را دارد لکن اگر کسی بخواهد از نزدیک معصومی را زیارت کند مسلماً بسیار فضیلت بیشتر است و زنده بودن آنها بدین معنا نیست که جسم آنها نیز زنده است بلکه زندگانی آنها از نظر روحانی و معنوی است.
برای مطلب دوم شما هم باید گفت این مانند آن میباشد که شما عزیزی را از دست داده باشید و او را در بهشت زهرا به خاک سپرده باشید. کسی به شما بگوید میخواهم برای فاتح خوانی به آنجا بروم و شما آدرس را به او بدهید و بگویید از کجا معلوم در آنجا دفن شده باشد؟!
باسمه تعالی
این خبرچینی نیست.
باسمه تعالی
روزی به مدت یک سال ۴۰۰ مرتبه استغفار کنید و در مواقعی توسل به امام مجتبی علیه السلام پیدا کنید. شبهای جمعه دعای کمیل را با وضو و رو به قبله بخوانید. هر جمعه توسل به امام زمان علیه السلام داشته باشید و جمعه ها یک ساعت مانده به مغرب دعای سمات را خوانده و عرض حاجت نمایید. خواندن نماز غفیله بین نماز مغرب و عشا نیز برای این کار مفید است.
باسمه تعالی
در حال حاضر باید ورثه از مرجعی که تقلید میکنند استفتا نمایند که آیا پولی را که از راه ارث به آنها رسیده است و صد درصد یقین دارند که خمس آن داده نشده است را باید خمس بدهند یا نه. اگر مرجع تقلید حکم بر دادن خمس بدهد، هر وارثی که مقلد آن مرجع میباشد باید به حکم او عمل کند و اگر چنانچه حکم بر تعلق نگرفتن خمس بود، خمسی لازم نیست.
باسمه تعالی
از آنها بخواهید به اندازه کفایت حجاب را رعایت کنند و اگر نکردند ضمن سلام و احوالپرسی به چهره آنها نگاه نکنید و به مقدار لازم صحبت کرده و سپس به کار خود مشغول شوید.
باسمه تعالی
برای پارگی پرده گوش باید به چند نفر متخصص گوش مراجعه کرده و نظر آنها را جویا شوید و سپس اگر تحقیقاتتان کامل بود به بهترین نظریه عمل کنید حال هرچه باشد و اگر تردید داشتید میتوانید استخاره کنید. باید سریعتر این کار را انجام دهید تا دچار مشکلات بعدی نشوید. برای دفع ترس از سرانجام کار روزی ۷۰ مرتبه سوره حمد را بخوانید به نیت شفای گوش و دعای کمیل را شبهای جمعه با وضو و رو به قبله بخوانید و نیز روزی ۴۰۰ مرتبه استغفار کرده و ۱۴ بار دعای نور را بخوانید.