باسمه تعالی
مواردی که در این برنامه بیان میشود داستان هایی است که برای افراد در هنگام بیهوشی و یا ایست موقت قلبی و یا امثال اینها رخ داده است. این داستان ها تا زمانی که با معیارهای قرآنی و روایات معتبر همخوانی داشته باشند میتوانند ملاک و معیار باشند. لکن اگر این گونه نباشد فقط به عنوان یک اتفاق از آن یاد خواهد شد و لاغیر.
باسمه تعالی
اگر ما بخواهیم در ارتباط با صحبت های افراد مختلف در کشور خودمان دائماً اظهارنظر کنیم حتی بیست و چهار ساعت هم موفق به پاسخگویی این افراد نخواهیم شد. با توجه به آزادی فضای مجازی هر کسی می تواند راجع به هر چیزی اظهار نظر نموده و مطلبی بگوید. لکن به قول قدیمی ها: "شنونده باید عاقل باشد". فرد مذکور نیز که چنین صحبت هایی کرده است متاسفانه از نظر سواد دینی تقریباً در حد صفر می باشد و بیشتر این کار را به خاطر مشهور شدن و معروف شدن انجام داده و خواسته است که از این را به او توجهی شود. اینگونه افراد باسواد بسیار ضعیف و عقده های درونی در پی کسب یک جایگاهی هستند. با توجه به این مطلب شنوندگان نباید چنین کلیپ هایی را منتشر کرده و از انتشار آن جلوگیری نمایند. هر کسی اگر چه حافظ قرآن بود، دلیل بر این نیست که در علوم قرآنی و معارف اهل بیت(ع) باسواد باشد. خوارج نهروان نیز با حفظ کامل قرآن و بدون تحصیل عقاید حقه به مسیری صد در صد مغایر با اسلام دچار شدند و همه آنها که به دست حضرت امیر علیه السلام کشته شده و یا بعد بر همان عقیده باقی ماندن داخل دوزخ گردیدند. پس حافظ قرآن بودن ملاک نیست و صحیح بودن بیانات هر فردی منوط به منطبق بودن با محتوای قرآن کریم و معارف صحیح اهل بیت(ع) می باشد. در پایان به شما می گوییم فریب کسانی که خوب حرف می زنند ولی حرف خوب نمی زنند را نخورید.
باسمه تعالی
شما حتما باید جلسات مربوط به مظلمه ناس (جلسات 48 الی 50 بحث معاد - لینک) را گوش کرده و پاسخ سوالات خود را در آنجا دریابید. لکن اگر بازهم سوالاتی برای شما به وجود آمد حتما با ما تماس بگیرید.
باسمه تعالی
آنچه که شما بیان فرموده اید و از دو واژه منطق و فلسفه استفاده کردهاید باید گفت این دو واژه برای چنین موضوعی مَدخَلِیّت ندارد بلکه دلیل بر سر گرفتن قرآن و سپس خواندن دو دعا و خداوند را به خودش و نیز چهارده معصوم -علیه السلام- قسم دادن این است که اصولاً دو چیز ارزشمند تا قیامت در بین مردم خواهد بود که یکی از آن معجزه باقیه یعنی قرآن کریم و دیگری عترت است و اگر کسی حقیقتاً این دو را در پیشگاه خداوند شفیع قرار داده و در آغاز آن، خداوند را به حق خودش نیز قسم بدهد، مسلماً حاجات او بنا بر مصلحت الهی قطعاً به اجابت خواهد رسید.
باسمه تعالی
کار شما حرام نیست. لکن از این افراد متاسفانه در جامعه زیاد دیده می شود و هیچ گونه دلیل هم برای کار خود ارائه نمی دهند. دیدن اجنه و ارتباط با آنها امروزه دستاویزی برای شیادان و کلاهبرداران قرار گرفته و نیز افرادی که میخواهند توجه دیگران را به سوی خود جلب نمایند. در این رابطه به سخنرانی ما در مورد جن (لینک) مراجعه کرده و استماع نمایید.
باسمه تعالی
شما کار درستی انجام داده اید چون فردی که اعتقادی به ائمه(ع) ندارد قطعاً به پیامبر اسلام(ص) نیز اعتقادی ندارد و در توحید هم مشکل دارد و اگر بخواهید طرف شما فردی منتقد باشد باید در بدو امر در کنار پرسش از مسائل دیگر برای رسیدن به تفاهم، مسئله اعتقادات را نیز همانگونه که مورد پرسش قرار داده اید انجام دهید.
باسمه تعالی
ظلم همیشه به این معنا که شما میگویید نیست. واژههای عربی هر کدام دارای معانی متعددی هستند و به همین دلیل زبان عربی زبان غنی و پرمحتوایی است. و به همین دلیل قرآن کریم به زبان عربی نازل شده است. اما در مورد واژه ظلم چون مطلب مفصل است در این زمینه می توانید به کتاب قاموس قرآن کریم نوشته آقای قرشی و نیز به تفسیر المیزان ذیل واژه ظلم مراجعه نمایید و اگر چنانچه در این زمینه سوالی بود آنگاه ما پاسخ خواهیم داد.
باسمه تعالی
در حال حاضر بهترین فرصت برای توبه کردن و پذیرش آن از جانب خداوند متعال ایامی است که در آن قرار داریم. بخصوص لیالی قدر. بنابراین آنچه که می توانید از اعمال ماه مبارک رمضان را انجام داده و برای لیالی قدر سنگ تمام بگذارید و مطمئن باشید اگر این کارها را انجام دهید ان شاءالله توبه شما پذیرفته خواهد شد. مواردی را که گفته اید باید به صورت حضوری بیان شده و سپس بررسی گردد.
باسمه تعالی
اصل زبان قرآن عربی بوده، به علت اینکه فصیح ترین و بلیغ ترین زبان ها در کره خاکی عربی می باشد. البته عربی فصیح و نیز خداوند متعال اراده کرده است که کتاب آسمانی او با فصیح ترین و بلیغ ترین زبانها به نگارش درآید و خوانده شود و طبیعتاً ادعیه نیز همچنین. اگر غیر از این بود رعایت شأن و منزلت قرآن و ادعیه به جای آورده نمی شد. و اما راجع به تدبر کردن در آیات و ادعیه بهترین راه همان است که در نظر گرفته اید. یعنی بعد از خواندن آنها به زبان خودشان که عربی میباشد معنای آن را به زبان بومی و محلی بخوانید تا به درک واقعی از آن برسید.
باسمه تعالی
در مورد حضور امام مجتبی علیه السلام در جنگ های خلفا که بر علیه کشورهای دیگر به ویژه ایران ترتیب داده و قصدشان کشور گشایی بوده است متذکر میگردد که آن حضرت به هیچ وجه در این جنگ ها حضور نداشته اند و برادر گرامی آن بزرگوار هم همچنین. چرا که اصولاً هیچ گاه امام معصوم تحت فرمان کسی قرار نمی گیرد. بدین منظور که به فرمان فرمانده ای به جنگ برود و تحت فرمان او بجنگد.
در مورد شرکت آن حضرت در شورای شش نفره، بنابر نقل قول اهل سنت و شیعه در این زمینه و همانطور که از اسم آن پیداست شورا شش نفر بیشتر نبوده اند و اسامی آن شش نفر در کتب تاریخ معتبر مکتوب است و در میان این شش نفر اماممجتبی(ع) نبوده است و مطالب دیگر نیز مفصل است و لذا با یک فرمول کلی باید با آنها برخورد نمایید و آن این است که هر مطلبی که قرآن مجید و احادیث صددرصد معتبر درباره زندگی و روش ائمه(ع) صحبت کرده باشند صحیح بوده، در غیر این صورت یا جعلی و کذب است و یا باید با بررسی های دقیق مطالب صحیح از دل آن ها بیرون آورده شود.