باسمه تعالی
وسواس فکری با مصرف دارو درمان نمی شود بلکه باید با تحصیل و مطالعه و تحقیق و آموزش دیدن موضوعات بنیادی اعتقادی و اخلاقی درمان شود. برای این کار می توانید به موسسه مراجعه کرده و از کم و کیف مورد مذکور اطلاع حاصل نمایید.
باسمه تعالی
بعضی از دوستان به واسطه حوادثی که در مملکت پیش میآید، موسسه و مسئولین موسسه را خطاب قرار داده و آنچه که به ذهنشان میرسد را به ما میگویند. لکن ما یک موسسه قرآنی هستیم که خوشبختانه با هیچ یک از نهادها و ارگان ها ارتباطی نداریم فلذا خواهشمندیم مطالبی که مطرح میکنید یا سوالاتی پیرامون مسائل اعتقادی و اخلاقی و امثالهم باشد و یا انتقادهایی که درباره موسسه یا اشخاص مسئول در این موسسه دارید، در غیر اینصورت انتقادها به مسئولین کشوری باید مکتوب یا شفاهاً به خود آنها بازگو شود و ما در این زمینه هیچ گونه مسئولیتی نداریم. فقط مجبوریم که این گونه مطالب را شنیده و سکوت نماییم.
باسمه تعالی
کتابی در این زمینه نوشته شده است به نام "نقش ائمه در احیای دین" از مرحوم علامه عسگری -رحمة الله علیه- که حتما مراجعه کرده و مطالعه نمایید.
باسمه تعالی
ایجاد یک کلاس مبتنی بر مبانی و معیارهایی است که یکی از آنها وجود دانشجو می باشد. اگر شما کلاسی در نظر دارید و حداقل ۱۰ دانشجو برای آن کلاس که مورد تایید موسسه باشد، بفرمایید تا آن کلاس را تشکیل دهیم.
باسمه تعالی
تعداد دانشجویان به ۱۰ نفر برسد چنین کاری را انجام میدهیم لکن برای این کار تعداد مذکور ثبت نام نکرده اند.
باسمه تعالی
1- همجنسگرایی همان لواط می باشد و از گناهان کبیره است و عامل این کار باید به اشد مجازات برسد چرا که این کار صدمات و پیامدهای خطرناکی دارد که از جمله آنها انقراض نسل می باشد.
2- باید از آنها دوری کرد و به هیچ عنوان با اینها رفاقت نداشته باشیم مگر اینکه بتوانیم بر اینها تاثیر گذاشته و به مسیر اصلی برگردانیم.
3- نوع مجازات را قاضی تعیین می کند که بستگی به تعداد دفعات و با اختیار بودن و امثال این حواشی دارد.
باسمه تعالی
خیر.
باسمه تعالی
خیر.
باسمه تعالی
1- حتماً هر شب جمعه دعای کمیل را به همین نیتی که دارید بخوانید.
2- در مواقعی که فرصت دارید حتما دعای "عالیه المضامین" را بخوانید.
3- بعد از نمازهای خود دعای "رَضِيتُ بِاللَّهِ" را بخوانید و در آخر این دعا که ذکر شده است "اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ الْعَفْوَ وَ الْعَافِيَةَ…" چند بار تکرار نمایید.
باسمه تعالی
همانطور که خودتان فرموده اید شما مرجعتان را انتخاب کرده اید و ایشان آیت الله خامنه ای می باشد. پس دیگر نیاز به این نیست که دوباره بخواهید کاری انجام دهید.
باسمه تعالی
اولاً هر آنچه که ما تصور می کنیم نباید در قرآن ذکر شده باشد و ذکر هم نشده است. چرا که در غیر اینصورت قرآن کریم امروز در هزار جلد باید چاپ می شد. از جمله چیزهایی که در قرآن نیامده است تعداد رکعات نماز است. بنابراین همانطور که برای چگونگی تعداد رکعات نماز به روایات مراجعه می کنیم، برای تقلید کردن یا نکردن نیز باید حتماً به روایات مراجعه نماییم. ثانیاً مسئله تقلید در روایات اهل بیت(ع) بعد از رحلت پیامبر(ص) وجود داشته است. به این صورت که در زمان امام معصوم از خود آن حضرت یا نائبان و وکلای آن حضرت تقلید می شده است و در زمان غیبت که هم اکنون می باشد باید از فقهایی که حتماً حتماً در این کار مجتهد باشند و انسانهای با تقوایی بوده و فقط برای رضای خداوند کار کنند و شرایط دیگری که در فقه آمده تقلید نمود.
کاشت ناخن به فتوای همه مراجع به صورت ابتدایی یعنی انسان مشکلی نداشته باشد و بخواهد اقدام به این کار نماید جایز نیست لکن فتوایی که شما دیده اید شرح آن چنین است که کسانی که رفته اند و ناخن کاشته اند و دیگر نمیتوانند به هیچ وجه آن را از بین ببرند، برای وضو و غسل باید چه کاری انجام دهنند؟ در چنین موقعیتی مراجع تقلید می بایست برای این دسته از افراد مسیری مشخص نماید و فتوایی که شما دیدهاید برهمین مبنا می باشد.
باسمه تعالی
مقام محمود که در سوره اسراء به آن اشاره شده است فقط خاص پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت آن بزرگوار می باشد -سلام الله علیهم اجمعین- و کس دیگری مشمول این مقام است. البته هر انسانی که در پیشگاه خداوند بندگی کرده باشد می تواند در روز قیامت شفاعت دیگران را بنماید ولیکن مقام محمود فقط مختص پیامبر اکرم(ص) است.
باسمه تعالی
مراجعی که الان در حال حاضر به عنوان اعلم مطرح هستند یکی آقای سیستانی، دیگری آقای مکارم و نیز آقای وحید خراسانی می باشند و مراجع عظام دیگر در اولویت های بعدی قرار می گیرند.
باسمه تعالی
از آقای صافی(ره) تقلید میکردیم و الان هم از مرجع زنده تقلید میکنیم.
باسمه تعالی
باید دید که منظور از مصلحت الهی در چه زمینه ای است. کلاً مصالح الهی گاهی اوقات برای انبیاء(ع) و امامان(ع) توضیح داده شده است و گاه این کار صورت نگرفته است. در مورد انسانهای عادی اگر به مقداری که از جانب امامان معصوم(ع) و پیامبران(ع) در جریان این مصالح قرار بگیرند این عمل صورت می پذیرد در غیر اینصورت خیر.