باسمه تعالی
ظاهراً شما کامل آیات احکامی را مطالعه نکرده اید. در مورد مطالبی که گفته اید، قرآن کلیات را بیان کرده و به جزئیات هیچ کدام از آنها نپرداخته است. اگر چنین بود که مراجع عظام در رابطه با ارث، روزه، حجاب و امثال اینها دچار اختلاف در فتوا نمیشدند. مثلاً رؤیت هلال ماه با چشم مسلح و غیرمسلح کجای قرآن آمده است و در مورد ارث دهها مسئله در رسانهها وجود دارد که هیچکدام در قرآن نیامده است. اما در مورد نماز نیز باز هم آیات را کامل مطالعه نکرده اید. قرآن کریم فقط نفرموده نماز را برپای دارید بلکه زمان نماز صبح و نماز ظهر و عصر و نماز مغرب و عشا به صورت کلی در قرآن بیان شده و نیز مسائل دیگر آن، فقط تعداد رکعات نمازها بر عهده پیامبر اکرم(ص) گذاشته شده تا برای مردم توضیح دهند و دیگر مسائل نماز. در مورد معنای صلاة نیز اشتباه کردهاید. اصولاً کلمه صلاة به معنای دعا می باشد (از نظر لغوی) لکن معنای اصطلاحی و شرعی آن نماز است و در قرآن هر دو معنا برای این واژه با قرینه های داخلی به کار رفته است. در این رابطه به مبحث نماز (لینک) مراجعه کنید. مطالب مهمی را آنجا خواهید یافت.
باسمه تعالی
ما منظور از قیام را در سخنرانیها توضیح دادیم و باز هم میگویم چون اهل کوفه برای حضرت نامه نوشته و درخواست کردند که آن حضرت به کوفه بیایند، حضرت باید طبق روال عادی پاسخ مثبت داده و این کار را انجام می دادند همچنان که همین کار را نیز انجام دادند لکن همان طور که می دانید نتوانستند به کوفه برسند و در کربلا به شهادت رسیدند. در حالی که اگر کوفیان نامه ای نمینوشتند، حضرت در همان مدینه مانده بودند (به این جمله دقت کنید).
منظور از حدیث پیامبر این است که چه امام حسن(ع) و امام حسین(ع) دست به شمشیر ببرند و مجبور به جنگ شوند و چه مجبور به صلح شوند، در هر حالت امام هستند.
باسمه تعالی
1- چنین مطلبی که فرموده اید یک ادعا بیش نیست و هیچ مورخی به طور مستند نتوانسته ثابت کند که در کربلا لشکر شام نیز حضور داشتهاند و دلیل واضح بر این مطلب این است که اگر می خواستند از شام برای جنگ با امام علیه السلام به کوفه، سپس به کربلا بیایند چندین هفته زمان میبرد در حالی که قصد این ها این بود که زودتر کار را یکسره نمایند.
2- در بعضی منابع تاریخی از سپاه کوفه به عنوان شامیان نیز نام برده شده، در حالی که منظور، لشکر شام بودن نیست بلکه منظور این است که این ها همان عقیده معاویه و شامیان را داشتند نه این که از اهالی شامات آن زمان بودهاند.
معنای ترجمه روایت را بعد از اینکه مطمئن شدید سندش صحیح است هم برای ما بنویسید.
باسمه تعالی
ما نمیدانیم بین شما و استاد شما چه گذشته است. اما آنچه که صحیح است این است که ضمن رعایت صددرصد پروتکلهای بهداشتی باید انسان فعالیتهای دینی و مذهبی خود را نیز در کنار فعالیتهای اجتماعی ادامه دهد. چرا که کرونا حالا حالاها با ما است و به این زودی ها از بین نخواهد رفت. در مجالس مذهبی شامل همه مواردی که شما گفته اید نیز باید حتماً پروتکلها رعایت شود.
باسمه تعالی
در مورد واکسن، طبق اخبار موثقی که ما در دست داریم ایران با هزار بدبختی مبالغی را از طریق بعضی از بانک ها و نیز به طرق دیگر به دارندگان واکسن در جهان مانند آمریکا در نظر گرفته بود. لکن آنها تا قبل از اینکه ایران مشغول تولید واکسن نشده بود، از دادن واکسن به هر نحوی خودداری میکردند و میگفتند اول ما باید به کشور خودمان و مردم خودمان واکسن بدهیم و بعد از اینکه ایران تولید واکسن را شروع کرده است، در تیراژ بسیار پایین و با تبلیغات بسیار بالا حاضر شدند که مقداری واکسن به ایران بدهند و نام این واکسن فایزر بود. لکن در تزریق این واکسن در بعضی از کشورهای آفریقایی و اروپایی باعث دردسرهایی شده بود و نیز ترس از اینکه کشورهایی مانند آمریکا که به هیچ وجه خیر ما را نمی خواهند ممکن است از این واکسن ها برای آزمایش های بیولوژیک استفاده کنند، لذا رهبری نظام ورود آنها را بنا بر این امر ممنوع اعلام کردند. اما واکسن های دیگر اروپایی یا آسیایی را ممنوع نکرده اند و هم اکنون نیز می بینید که این واکسن ها در حال وارد شدن به کشور هستند. اما پاسخ به این سوال که چرا در آغاز این مقدار واکسن وارد کشور نشده و حالا می شود، باید گفت دو علت داشت. یکی عدم همکاری بعضی از کشورهای خارجی در این زمینه. چون هر واکسنی ۲۰۰ هزار تومان برای دولت تمام میشد و هیچ کشوری آن را مجانی برای به ما نمی داد. دوم اینکه متاسفانه مدیران اجرایی در زمان آقای حسن روحانی کفایت و لیاقت لازم را در این زمینه به خرج ندادند.
اما در مورد بی کفایتی مدیران اجرایی در استان خوزستان، این به رهبری ارتباطی پیدا نمی کند بلکه به دولت وقت ارتباط پیدا می کند و دولت وقت وظیفه داشته است که چنین کاری را انجام دهد که به واسطه بی کفایتی و بی لیاقتی مدیران اجرایی نتوانسته چنین کاری را انجام دهد.
باسمه تعالی
گفتن خزعبلات و لاطائلات بسیار کار ساده و آسانی است ولی گفتن مطالبی که مستند بوده باشد و دارای دلیل و مدرک و منبع و مأخذ باشد کاری مشکل و زمانبری است. مطالبی را که شما نقل کرده اید متاسفانه هیچکدام صحت نداشته و ندارد. در این رابطه شما می توانید به کتاب فروغ ابدیت نوشته آیت الله سبحانی و نیز زندگی نامه پیامبر خاتم(ص) نوشته آقای هاشم رسولی محلاتی مراجعه نمایید. تمام مواردی که مربوط به آن حضرت است تقریباً در این کتاب به صورت کلی جمعآوری شده است.
باسمه تعالی
طبق اخبار موثقی که ما در دست داریم ایران با هزار بدبختی مبالغی را از طریق بعضی از بانک ها و نیز به طرق دیگر به دارندگان واکسن در جهان مانند آمریکا در نظر گرفته بود. لکن آنها تا قبل از اینکه ایران مشغول تولید واکسن نشده بود، از دادن واکسن به هر نحوی خودداری میکردند و میگفتند اول ما باید به کشور خودمان و مردم خودمان واکسن بدهیم و بعد از اینکه ایران تولید واکسن را شروع کرده است، در تیراژ بسیار پایین و با تبلیغات بسیار بالا حاضر شدند که مقداری واکسن به ایران بدهند و نام این واکسن فایزر بود. لکن در تزریق این واکسن در بعضی از کشورهای آفریقایی و اروپایی باعث دردسرهایی شده بود و نیز ترس از اینکه کشورهایی مانند آمریکا که به هیچ وجه خیر ما را نمی خواهند ممکن است از این واکسن ها برای آزمایش های بیولوژیک استفاده کنند، لذا رهبری نظام ورود آنها را بنا بر این امر ممنوع اعلام کردند. اما واکسن های دیگر اروپایی یا آسیایی را ممنوع نکرده اند و هم اکنون نیز می بینید که این واکسن ها در حال وارد شدن به کشور هستند. اما پاسخ به این سوال که چرا در آغاز این مقدار واکسن وارد کشور نشده و حالا می شود، باید گفت دو علت داشت. یکی عدم همکاری بعضی از کشورهای خارجی در این زمینه. چون هر واکسنی ۲۰۰ هزار تومان برای دولت تمام میشد و هیچ کشوری آن را مجانی برای به ما نمی داد. دوم اینکه متاسفانه مدیران اجرایی در زمان آقای حسن روحانی کفایت و لیاقت لازم را در این زمینه به خرج ندادند.
باسمه تعالی
1- اینکه اعمال نیک انسان به واسطه بعضی از گناهان از بین رفته یا بازداشت شود، فرمایش قرآن کریم و روایات و احادیث ائمه معصومین -علیهم السلام- می باشد. در این زمینه می توانید به کلمه حبط اعمال و نیز پیامدهای گناه غیبت در قرآن و روایات مراجعه نمایید. البته این برای بعضی از گناهان است و بعضی از گناهان دیگر پیامدهای منفی برای انسان دارد و بعضی دیگر دارای بازتاب هایی در این دنیا و در آخرت است. مثلاً قطع رحم، مرگ آدمی را جلو می اندازد. در این زمینه بحث زیاد است و به همان نحوی که گفتیم مراجعه نمایید.
2- رجوع کنید به مبحث زیارت عاشورای ما که در شعب موسسه و نیز کانال تلگرام آرشیو سخنرانی های موسسه @almiqat_mp3 موجود است.
باسمه تعالی
شما برنامه دهگانه هفتگی (لینک) را به مدت دو ماه انجام دهید، سپس گزارش کار خود را به ما بدهید تا به شما بگوییم در ادامه چه کار کنید.
باسمه تعالی
شما باید به ترتیب مباحث اعتقادی توحید، نبوت، امامت عامه، امامت خاصه، مهدویت، رجعت و معاد (لینک) را استماع نمایید.
باسمه تعالی
ما چنین شخصی را نمی شناسیم لکن در اسلام که دین اعتدال است هر چیز در جای خود باید قرار داشته باشد و هر چیز باید معنا و مفهوم واقعی خود را داشته باشد. مثلاً عزاداری به عملی می گویند که کسی در عزای شخصی انجام میدهد. مانند گریه کردن، سینه زنی، دیگران را گریاندن، مرثیه خواندن و امثال این کارها. حال اگر این عزاداری تبدیل بشود به مطلبی که در آن افراط صورت گیرد، مسلماً از دیدگاه شارع مقدس حرام بوده و جایز نمی باشد. مثلاً به نوعی ما سینه زنی کنیم که سینه های خود را خراش داده و خون بیاید یا زنجیر بزنیم که گوشت بدن خود را به هوا پرتاب کنیم یا فرق خود را با قمه یا چیزهای مانند آن مورد صدمه قرار دهیم. هیچ کدام از اینها مورد تایید شارع مقدس نمیباشد.